zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miasta Imielin

Rada Miasta Imielin Transmisje z obrad Rady

VII - Sesja Rady Miasta Imielin - 23.09.2024 r.

Czas publikacji: 208 dni 15 godzin temu
Długość nagrania: 01:19:45
Liczba odtworzeń: 203
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

VII Sesja Rady Miasta Imielin - 23.09.2024 r.

1. Otwarcie Sesji

Dariusz Kasperczyk otworzył VII Sesję, witając radnych, burmistrzów, pracowników urzędu oraz mieszkańców. Stwierdził prawomocność obrad z obecnością 14 radnych, co stanowi 93% składu Rady.

2. Zatwierdzenie porządku obrad

Porządek obrad został przedstawiony i jednogłośnie przyjęty. Nie zgłoszono żadnych uwag.

3. Przyjęcie protokołu z Sesji Rady Miasta Imielin z dnia 26.08.2024 r.

Protokół został przyjęty jednogłośnie, bez uwag ze strony radnych.

4. Przyjęcie protokołu z nadzwyczajnej Sesji Rady Miasta Imielin z dnia 09.09.2024 r.

Protokół został również przyjęty jednogłośnie, bez uwag.

5. Informacja nt. pracy Komisji w okresie międzysesyjnym

Dariusz Staszewski przedstawił informacje z posiedzenia Komisji Budżetu, które odbyło się 16.09.2024 r. Omówiono m.in. eksploatację węgla na terenie Imielina oraz plany dotyczące transportu publicznego w mieście. Komisja pozytywnie zaopiniowała uruchomienie dwóch linii wewnętrznych komunikacji autobusowej.

Józef Pacwa przedstawił informacje z Komisji Polityki Społecznej, która omawiała m.in. program polityki zdrowotnej oraz działalność SP ZOZ w Imielinie, a także współpracę z organizacjami pozarządowymi.

Mariusz Śliwka z Komisji Rewizyjnej przedstawił raport dotyczący wydatków na gospodarowanie odpadami komunalnymi, w którym nie stwierdzono nieprawidłowości.

6. Sprawozdanie z realizacji programów polityki zdrowotnej miasta Imielin

Józef Pacwa przedstawił sprawozdanie z realizacji programów zdrowotnych w 2023 r. przez SP ZOZ w Imielinie, które obejmowały m.in. programy profilaktyczne dotyczące próchnicy i chorób układu krążenia. Programy były dobrze oceniane, a ich realizacja przyniosła pozytywne efekty.

7. Działalność SP ZOZ w Imielinie - ocena sytuacji ekonomiczno-finansowej

Dyrektor SP ZOZ, Grzegorz Hachuła, przedstawił raport o sytuacji finansowej zakładu, który wykazał stabilność ekonomiczną oraz pozytywne wyniki finansowe. Komisja przyjęła raport jednogłośnie.

8. Współpraca z organizacjami pozarządowymi - Programy współpracy na 2025 r.

Józef Pacwa zaprezentował plan współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2025 r. Przedstawiciele organizacji przedstawili swoje plany oraz potrzeby, które zostały uwzględnione w projekcie programu.

9. Projekty uchwał wnoszone przez Burmistrza Miasta

Podjęto kilka uchwał, w tym:

  • Zmiana uchwały dotyczącej powołania Rady Społecznej SP ZOZ w Imielinie - uchwała została przyjęta jednogłośnie.
  • Wyrażenie zgody na zawarcie umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat nieruchomości w rejonie ul. Satelickiej oraz Golcówki - uchwała przyjęta jednogłośnie.
  • Wyrażenie zgody na zawarcie umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat nieruchomości w rejonie ul. Kamiennej i Satelickiej - uchwała przyjęta jednogłośnie.
  • Przyjęcie programu ochrony środowiska dla gminy Imielin na lata 2024-2027 - uchwała przyjęta jednogłośnie.
  • Przystąpienie do opracowania strategii rozwoju ponadlokalnego - uchwała przyjęta jednogłośnie.
  • Zmiana WPF na lata 2024-2028 - uchwała przyjęta jednogłośnie.
  • Zmiany budżetu miasta na 2024 r. - uchwała przyjęta jednogłośnie.

10. Sprawozdanie z działalności Burmistrza Miasta w okresie międzysesyjnym

Burmistrz Krzysztof Hajduczek przedstawił sprawozdanie, w którym omówił m.in. prace remontowe budynku przy ul. Brata Alberta, sytuację po powodzi oraz kwestie związane z bezpieczeństwem energetycznym w mieście.

11. Interpelacje i zapytania Radnych

Radni zgłosili kilka interpelacji, w tym prośby o zmianę organizacji ruchu na ul. Satelickiej oraz wnioski dotyczące problemów związanych z górnictwem i bezpieczeństwem mieszkańców.

12. Sprawy bieżące Rady Miasta

Ogłoszono dyżur radnych oraz terminy kolejnych posiedzeń i sesji. Podziękowano mieszkańcom za wsparcie dla powodzian.

13. Zamknięcie Sesji

Dariusz Kasperczyk zamknął Sesję, dziękując wszystkim uczestnikom za obecność i aktywność.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje