Dariusz Kasperczyk otworzył VII Sesję, witając radnych, burmistrzów, pracowników urzędu oraz mieszkańców. Stwierdził prawomocność obrad z obecnością 14 radnych, co stanowi 93% składu Rady.
Porządek obrad został przedstawiony i jednogłośnie przyjęty. Nie zgłoszono żadnych uwag.
Protokół został przyjęty jednogłośnie, bez uwag ze strony radnych.
Protokół został również przyjęty jednogłośnie, bez uwag.
Dariusz Staszewski przedstawił informacje z posiedzenia Komisji Budżetu, które odbyło się 16.09.2024 r. Omówiono m.in. eksploatację węgla na terenie Imielina oraz plany dotyczące transportu publicznego w mieście. Komisja pozytywnie zaopiniowała uruchomienie dwóch linii wewnętrznych komunikacji autobusowej.
Józef Pacwa przedstawił informacje z Komisji Polityki Społecznej, która omawiała m.in. program polityki zdrowotnej oraz działalność SP ZOZ w Imielinie, a także współpracę z organizacjami pozarządowymi.
Mariusz Śliwka z Komisji Rewizyjnej przedstawił raport dotyczący wydatków na gospodarowanie odpadami komunalnymi, w którym nie stwierdzono nieprawidłowości.
Józef Pacwa przedstawił sprawozdanie z realizacji programów zdrowotnych w 2023 r. przez SP ZOZ w Imielinie, które obejmowały m.in. programy profilaktyczne dotyczące próchnicy i chorób układu krążenia. Programy były dobrze oceniane, a ich realizacja przyniosła pozytywne efekty.
Dyrektor SP ZOZ, Grzegorz Hachuła, przedstawił raport o sytuacji finansowej zakładu, który wykazał stabilność ekonomiczną oraz pozytywne wyniki finansowe. Komisja przyjęła raport jednogłośnie.
Józef Pacwa zaprezentował plan współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2025 r. Przedstawiciele organizacji przedstawili swoje plany oraz potrzeby, które zostały uwzględnione w projekcie programu.
Podjęto kilka uchwał, w tym:
Burmistrz Krzysztof Hajduczek przedstawił sprawozdanie, w którym omówił m.in. prace remontowe budynku przy ul. Brata Alberta, sytuację po powodzi oraz kwestie związane z bezpieczeństwem energetycznym w mieście.
Radni zgłosili kilka interpelacji, w tym prośby o zmianę organizacji ruchu na ul. Satelickiej oraz wnioski dotyczące problemów związanych z górnictwem i bezpieczeństwem mieszkańców.
Ogłoszono dyżur radnych oraz terminy kolejnych posiedzeń i sesji. Podziękowano mieszkańcom za wsparcie dla powodzian.
Dariusz Kasperczyk zamknął Sesję, dziękując wszystkim uczestnikom za obecność i aktywność.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.